آخـــر الـــمـــشـــاركــــات

اختبار مترجم لمتلازمة اسبرجر / أ بلال عودة بقلم بلال احمد :: طلب ميثاق التعليم في اليابان بقلم ام امن :: 6 نقاط مهمه للتخلص النهائي من الادمان بقلم رانيا فهمى :: برنامج تحسين خط الرقعة لكم ولطلابكم بقلم حكيم نت :: مشـروع نحـــو بيــــئة مدرســية خاليــة من العنــف ... بقلم زهرة الجنوب :: أجمل وأروع وأمتع أنشودة ستسمعهما أذنيك أنشودة تتر ببرنامج قارئ الكتاب روعة بقلم ندي عبد :: الاصدار الاخير من برنامج عمل طابعة وهمية لطباعة الملفات النصية والصورية الىPDF بقلم ندي عبد :: مذكرة لباب(التحويلات الهندسية والتماثل)لمادة الرياضيات للصف الأول ثانوي ف2 بقلم هلا الحربي :: نشيد كرة القدم بصوت المنشد الرائع أبي رهف للصف الرابع الابتدائي الفصل الثاني بقلم أبو عمر2 :: ملف شامل عن منهج الأحياء للصف الثاني ثانوي ف1 بقلم شموس المجد :: بحث رائع عن تاريخ علم الرياضيات في الاسلام بقلم أم اللولو :: كتابة الألف الفارقة بعد واو الجماعة بقلم السيد سابق :: خطة منسقة للموهوبين للعام 1430- 1431 هـ بقلم حكيم نت :: 100 فكرة لإدارة سلوك الطلاب و الطالبات بقلم امل المستقبل :: سجل المواقف و الإجراءات الإدارية مع بطاقة المواقف الطارئة بقلم هتون الغيم ::
النتائج 1 إلى 6 من 6
Like Tree1Likes
  • 1 Post By moon

الموضوع: الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده

  1. #1
    عضو مميز الصورة الرمزية moon
    تاريخ التسجيل
    23 / 01 / 2008
    المشاركات
    23,479
    معدل تقييم المستوى
    1058

    Icon (3) الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده


    The Goals of Teaching ُEnglish in Saudi Arabia
    specifically

    الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده

    Listening Skills
    • Listen attentively and courteously
    • Participate constructively in conversation, small group, and whole group discussion, showing an understanding of when to speak and when to listen (*)
    • Listen to a range of texts (e.g., directions, demonstration, presentation, radio program, television program, video program) for a variety of purposes including to gather information , to follow directions, to participate in a discussion, to form an opinion, to understand information, and to enjoy and appreciate
    • Value listening as a means of learning and enjoyment
    Students will extend their abilities to listen effectively in a variety of situations for a variety of purposes
    • extend their abilities to assess strengths in listening and set goals for future growth

    Reading skills
    Students will extend their abilities to:
    • read fluently and confidently a variety of texts for a variety of purposes
    • practise the behaviours of effective, strategic readers
    • assess strengths in reading and set goals for future growth
    • Value reading as a means of learning and enjoyment (*)
    • Read for a variety of purposes including to gather information, to follow directions, to give a response, to form an opinion, to understand information, to enjoy and appreciate
    • Read a range of contemporary and classical texts appropriate to their interests and learning needs
    • Read texts from a variety of genres and cultural traditions (*)
    Students will extend their abilities by practising the behaviours of effective, active readers
    • Recognize that reading is an active process in which readers interact with the text to construct meaning within the context of their own understanding and experiences
    • Select and use the appropriate strategies and the language cueing systems and conventions to construct meaning before, during, and after reading,
    Students will extend their abilities to assess strengths in listening and set goals for future growth
    • Reflect upon and assess their own reading strengths and needs using such methods as preparing checklists, audio recordings, and teacher conferences
    • Use information gathered during self-assessment and teacher assessment to set and maintain goals for improving reading abilities
    • Consider which reading strategies work best for each task and text




    Writing skills
    Students will extend their abilities to:
    • write fluently and confidently for a variety of purposes and audiences, employing appropriate formats
    • practise the behaviours of effective writers
    • assess strengths in writing and set goals for future growth
    Students will extend their abilities to write fluently in a variety of situations for a variety of purposes and audiences
    • Recognize that writing is an important tool for communicating, for clarifying thinking, and for learning
    • Use writing to explore ideas and express understanding
    • Use writing to express and share feelings, ideas, and opinions with a range of audiences (e.g., self, friends, teachers, school newspaper)
    • Write to describe (e.g., describe a person or place)
    • Write to create personal and fictional narratives (e.g., an incident from own experience)
    • Write to explain, report, and inform (e.g., give multi-step directions and instructions in accurate sequence; prepare short reports)
    • Write to convince and persuade (e.g., support a stand on a topic) (*)
    • Write to experiment with a variety of forms (e.g., poems, letters) and techniques (e.g., surprise ending) (*)
    Students will extend their abilities by practicing the behaviors of effective writers
    Speaking skills

    Students will extend their abilities to:
    • speak fluently in a variety of situations for a variety of purposes and audiences
    • practise the behaviours of effective speakers
    • assess strengths in speaking and set goals for future growth
    • Recognize that talk is an important tool for communicating, for clarifying thinking, and for learning (*)
    • Use talk to explore ideas and express understanding (*)
    • Use talk to express and share feelings, ideas, and opinions
    • Use talk to build relationships showing the basic courtesies of conversation and an understanding of when to speak and when to listen
    • Use talk to share ideas and information in one-to-one, small group, and large group discussions
    • share ideas/knowledge in a clear manner (*)
    • encourage the contributions of others (*)
    • disagree courteously/sensitively (*)
    • take turns speaking
    • answer others' questions clearly and politely (*)
    • give reasons for opinions (*)
    • Speak to describe (e.g., a person or place) (*)
    • Speak to narrate (e.g., an incident from own experience)
    • Speak to explain, report, and inform (e.g., give multi-step directions and instructions in accurate sequence; give short reports) (*)
    • Speak to influence and persuade (e.g., speak to support own viewpoint) (*)
    • Read aloud with enthusiasm and expression and speak to share and to entertain (e.g., recite short poetry selections, participate in dramatic speaking such as choral readings, improvisations, role plays, and readers' theatre)
    • Experiment with speaking in formal situations (e.g., peer and other interviews, presentation at assembly) (*)
    Students will extend their abilities by practising the behaviours of effective speakers
    الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده



    hgHi]ht hgohwm gjugl hglkhi[ hg[]d]i


  2. - صفحة جديدة 1

  3. #2

  4. #3
    عضو مميز الصورة الرمزية moon
    تاريخ التسجيل
    23 / 01 / 2008
    المشاركات
    23,479
    معدل تقييم المستوى
    1058

    افتراضي رد: الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده

    you are welcome كل الشكر لك من الصميم ::::::
    بارك الله فيك..
    ودي وباقات وردي لك

  5. #4

  6. #5
    عضو مميز الصورة الرمزية moon
    تاريخ التسجيل
    23 / 01 / 2008
    المشاركات
    23,479
    معدل تقييم المستوى
    1058

    افتراضي رد: الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده

    حياك الله لولو
    كل الشكر لك من الصميم ::::::
    ودي وباقات وردي لك

  7. #6
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    06 / 05 / 2007
    المشاركات
    299
    معدل تقييم المستوى
    60

    افتراضي رد: الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده


معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 04 / 12 / 2014, 07 : 09 PM
  2. الأهداف الخاصة لمادة الرياضيات للصف الرابع
    بواسطة أم عبدالرحيم في المنتدى ركن طلبات الاعضاء
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 01 / 12 / 2014, 20 : 03 PM
  3. الأهداف الخاصة لمنهج العلوم المطور الفصل الثاني
    بواسطة أبو إياد في المنتدى الفصل الدراسي الثاني
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 05 / 02 / 2012, 31 : 06 PM
  4. الأهداف العامة للتربية البدنية لذوي الاحتياجات الخاصة
    بواسطة أم اللولو في المنتدى ركن التربية البدنية
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 09 / 07 / 2011, 18 : 09 PM
  5. الأهداف الخاصة لتعلم المناهج الجديده
    بواسطة moon في المنتدى الثانوي
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 08 / 11 / 2010, 59 : 03 PM

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
تابعونا عبر تويتر
RSS RSS 2.0 XML MAP HTML


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1